Jak zagospodarować rozwiązania point of sales?

Home page TOP

delivering leaflets uk

Promocja w strefie zbytu to rodzaj reklamy below the line. Termin wziął się od anglojęzycznego zwrotu shopper marketing. Są to czyny realizowane w punkcie sprzedaży, których intencją jest przeobrażenie osób patrzących na produkt w kupujących artykuł. Korzystanie z rozmaitych materiałów Point of sales, mam tu na myśli półki sklepowe, stojaki czy bezpłatne gadżety, wywiera wpływ na zachowanie odwiedzającego sklep, w taki sposób by podjął on konkretną decyzję zakupową.

Badania wykazują, że jest to jedna z najskuteczniejszych metod pobudzania zbytu, jako że aż 70% ankietowanych decyduje o zakupie konkretnego artykułu w lokalu handlowym. Poza tym aż 68% społeczeństwa chodzi do sklepów pomijając planowanie jaki przedmiot potrzebuje nabyć.Można z tego wydedukować, że akcja reklamowa prowadzona w sklepie może zaowocować pozytywnymi skutkami. Znaczące jest głównie to, ażeby prawidłowo ją opracować.

W trakcie planowania kampanii promocyjnej w punkcie sprzedaży należy:
1. Dobrać sposób rozwiązania i artykuły point of sales adekwatnie do potrzeb – powinno się najpierw wykonać badania finalnego środowiska, a następnie wskazać te materiały POP, które tam odpowiadają.
2. Odpowiednio rozłożyć harmonogram – tutaj warto wziąć pod uwagę typ oferowanych produktów, dostępny kapitał , a także reguły sprzedawców.
3. Odpowiednio rozmieścić materiały POS – pomijając ten etap, już na początku skazujemy przedsięwzięcie na niepowodzenie.
4. Mierzyć wyniki – należałoby aby się nad tym pochylić by dostać analizę poziomu opłacalności zrealizowanej kampanii czy zaświadczenie o pomyłkach jakie się pojawiły. Dzięki analizom możemy wysnuć pomysły na nadchodzące kampanie.

Reasumując, sklep to miejsce gdzie zapadają decyzje.Wskazane jest więc zainwestować w produkty POS i rozstawić na nich towary, w taki sposób aby wyglądały na interesujące dla konsumenta , a również zachęcały do zakupów.