Moda która nas otacza

Home page TOP

Żąda oddania mu jego córki. Dochodzi nawet aż do takiego stanu rozpaczy, że bluźni przeciwko Bogu. Jednakże w końcowych trenach poeta chyli przód przed potęgą majestatu, przyznaje się aż do winy tudzież okazuje skruchę; c)powołany do życia zuch Goethego przechodzi raz za razem wyższe stadia wewnętrznego, duchowego rozwoju. W końcu osiąga najwyższe piękno, alias szczegółowy humanizm. Faust jest “buntującym się geniuszem”, ma w altany sobie tak jak cos Prometeusza, jak tudzież Wertera. Faust osiąga granice poznania, później jako gość nie prawdopodobnie postąpić. Nie może tudzież nie chce się z tym pogodzić, zamierza popełnić samobójstwo. Jednak zamiłowanie życia w pobliżu pełnia okazuje się silniejsza (Werterowi jej zabrakło) od chwili rozczarowania; d)Giaur, owo Tytułowy gieroj jest człowiekiem meble kuchenne warszawa zbuntowanym pod nudnego, schematycznego stylu życia. W Grecji, dokąd właśnie toczy się walka przeciwko narzuconej przez Turków niewoli, szuka intensywnych przeżyć. Niepokorny natomiast hardy, Giaur nie akceptuje też obyczajowości teko kraju – uprowadza brankę z haremu Hassana. Po latach, podczas spowiedzi w klasztorze, odrzuci podobnie wszelką wiarę oraz modlitwę: nie mów pacierzy, w efekt ich nie wierzę. Wcześniej o jego odwróceniu się od momentu Boga narrator informuje: ani się kłania przedtem Bogurodzicą (…), zanim Pańskim chlebem nie klęka. e)jednym spośród młodych spiskowców, przetrzymywanych w klasztorze ojców bazylianów, jest Konrad – malowniczy Prometeusz, kto widząc wszystkie cierpienia swego narodu, wydaje Bogu bitwę krwawszą niźli Szatan. Wyzywa Boga na walka dlatego, że ten rządzi światem bez miłości, że ze spokojem patrzy na opłakiwanie zaś degradacja ludzi. Metafizyczny pucz Konrada ma mu dać możliwość władzę ponad ludzkimi uczuciami (rząd dusz), tak aby na końcu bluźnierczy liryk mógł zrobić ten świat szczęśliwszym (większe aniżeli ty zrobiłbym dziwo, zanuciłbym piosenka szczęśliwą). Pojedynek spośród Bogiem został jednakże przegrany, przewrót daremny, nie w poświęceniu jednostki rozwiązanie aż do wyzwolenia narodu; f)W powieści pt. “Ludzie bezdomni” Tomasz Judym buntuje się przeciw zastanej sytuacji i panującym konwenansom. Chce wyrównać świat, wywyższyć higienę i zadatek życia najuboższych warstw nie zważając na faktyczność zaś swoje możliwości. Chcąc “spłacić dług” wobec środowiska, z którego się wywodził, podejmuje samotną walkę spośród otaczającym
balustrady go złem i niesprawiedliwością społeczną w przedsięwzięcie pozytywistycznego hasła pomocy ubogim. Jest to budowa ciała niezbicie szlachetna, nastawiona na dawanie z siebie wszystkiego, co najwartościowsze, tymczasem w ten tryb Judym traci własne istnienie – namiętność Joasi, szansę na podejrzenie rodziny oraz stabilizację życiową, karierę, pieniądze. Oprócz tego krzywdzi ukochaną. Rezygnuje spośród własnego szczęścia, by darować jego troszkę potrzebującym;