W muzyce Zimbabwe zawżdy zajmowała szczególne lokalizacja

Home page TOP

W muzyce Zimbabwe furt zajmowała szczególne punkt wśród ludzi. Zimbabwe muzyka jest stale powiązane z kraju historii politycznej. W czasie wojny wyzwoleńczej, Zimbabwe African National Union (ZANU) rozpoczęła swoją prywatną stację radiową o nazwie Voice of Zimbabwe, które nadawane odkąd Maputo, Mozambik. Przez stronę chóry mający zwyczaj do śpiewania pieśni bojowe, które zostały, transmitowanych w stacji jako moralnego-Booster gwoli bojowników natomiast ich zwolenników chłopskich. Muzyka stała się częścią wojny wyzwoleńczej strategy2. Nawet po uzyskaniu niepodległości w 1980 dużo chórów później śpiewać i nagrywać multum politycznych utwory gdy Zvinozibwa ne Zanu oraz Taireva Chóru ZANU. Pozostali muzycy epoki walki wyzwoleńczej m.in. pokroju Thomasa Mapfumo którego luminarz wzrosła około 1967. Mapfumo blended skostniały Shona muzyka mbiry zachodnich instrumentów natomiast polityczne wydźwięk spośród tradycyjnych metafor. W latach 1960 zwykł śpiewać niezwykle bojowników politycznych utwory, które poprzedni niezmiernie popularne między ludzi walczących o niepodległość. Według Turino (2000:174), – .. Niektóre z muzyką był żywy aż do generowania emocjonalną siłę, która wymaga-nacjonalizm. To stanowiło podstawę do nacjonalistycznego dyskursu. Kiedy musical fanaberia nazywa miejskie rowki hit Zimbabwe rynku po wprowadzeniu aż do 75 odsetek polityki lokalnej na nadawanie w 2001 roku, liczba krytyków jęknął tudzież skazał ich na śmierć. Zostali oskarżeni o Naśladowcy amerykańskich muzyków, przede wszystkim muzyków hip hopowych. Choć szaleć rodzimych języków w ich muzyce, są one nadal napiętnowany w charakterze banalny. Wiele miejskich rowki muzycy stworzyli soul-liftingu natomiast przyjemna muzyka, która jest popularna pośród młodzieży. Dzisiejsza ludzie młodzi ma pasję spalanie do kariery w muzyce, zwłaszcza kiedy widzą muzycy wieku zdobiły ważnych okazjach a przyjaciół spośród dzieciństwa łamy ich perfomances scenicznych i stylu życia celebrytów. Doprowadziło to multum iżby poczęstować się szczęścia w biznesie muzycznym, kiedy uświadamiają sobie uwagę przyciągnie ich rówieśnicy na ulicach oraz chcą mogą być tosty ich fans3. Jednak w niektórych przypadkach pasją podjął dominacja nad talentem, bowiem niektóre spośród nich są wypychane z wykorzystaniem żądza bycia wysłuchanym a widziałem, jak brakuje im talentu a powagi. W końcu kończy się naśladować amerykańskich muzyków w celu uzyskania uznania. (Herald: 15 lut 2004) Jednak miejskie rowki nie Zimbabwe zjawiskiem. Z Zimbabwe do Zambii, Malawi i Tanzanii, komunalny muzyka współczesna jest aktualnie in-rzecz i najbardziej mówił o gatunku większa część owo odtwarzanie na afrykańskich stacji radiowych. Można obecnie słuchać muzyki śpiewanej w isiNdebele, Kiswahili azali Bemba, nawet o ile są owo języki obce (Herald: 7 lut 2004).. W muzyce miejskiej rowków, lokalne rytmy są połączone spośród R & B, soul, soul, reggae oraz hip-hop aż do się z innym spośród mieszanki. Ta nowa bałwan wydaje się być wyposażonym waga zakaźnych i stale rozprzestrzenia w całej Afryce. W Tanzanii jest cieszący się popularnością w charakterze Bongo Flavour. (Herald 7 lutego 2004). Kiedy szczebel Zimbabwe wprowadził siedemdziesiąt piątka odsetki lokalnych treści, celem było twór czegoś, co jest afrykański a chałupniczych. Choć muzyka miejska rowki jest uprawiana w domu, niemniej znaczenie globalizacji na ich muzykę w centrum uwagi z kilkoma, twierdząc, że brakuje Zimbabwe tożsamość. Wraz spośród powstaniem miejskiej muzyki rowków gatunku, niektóre tradycyjne wytwórnie nie chciały podpisywać je, ponieważ brakowało im doświadczenia w produkcji muzyki, tym samym słaba stan ich muzyki. (Poczta niedziela: 8 maja 2004 r.) W 2001 r. Elliot Manyika, były minister Stworzenia młodzieży, rozbudowa zaś zatrudnienie nagrał album Mwana wevhu (syn ziemi) spośród pochwały piosenki Nora iż pochwalił prezydenta Roberta Mugabe. Rząd rozpoczął wydając serię jingli kampanii jak,-CHAVE Chimurenga, Ramba Wakashinga zaś Sendekera Mwana wevhu-między innymi, niemniej jednak całość ma na celu promowanie polityki rządu. Na zastąpieniu-zakazanych “piosenek spośród własnej muzyki na zlecenie, rząd chce upiec dwoje pieczenie w sąsiedztwie jednym ogniu, kto zabija muzykę opór a upewniając zbuntowanych muzyków muzyka nie kupił co zmusza je do submission.This spowodowane wielu zwykłych ręce do pracy unikają krajowej radiowej natomiast telewizyjnej spośród uwzględnieniem kołysał muzyki międzynarodowej wykorzystujący satelity przede wszystkim programy w obszarach miejskich. Niektórzy uważali, iż było zbyt mnóstwo propaganda KRRiT content5. W 2005 roku, międzynarodowa strona promowanie praw muzyków proch aż do powiedzenia na temat polityki nadawczej zawartości rządu: -Zimbabwe, cierpi pod spodem sankcjami, odcięci od chwili społeczności międzynarodowej, w odpowiedzi na własnym głębokim rezonansie własnych dźwięków, widząc, działek a spiski około it-.hence zainteresowanie klimatem dobrej sztuki “, w którym Radia a Telewizji są przepełnione propagandą jingle-(“> http://www.freemuse.org:sep> 2005) Co podkreślano w tym okresie był wyzwoleniem walczyć nacjonalistyczną kulturę. W 2001 roku, Minister Informacji i Reklamy ogłosiła, że ??to obecnie obowiązkowe dla wszystkich stacje radiowe i telewizyjne podarować zawrotną siedemdziesiątka piątka odsetek wszystkich programów aż do produkcji lokalnej 6.Okres poziom zakazał międzynarodowe piosenki na Power FM, gdy owo przedstawił stówa odsetek lokalnej treści w stacji radiowej. Rząd ukrywał pod hasłem-“i-reAfricanisation kultury”. Kronika (15 wrz 2005) poinformował, iż w stu procentach zestaw lokalna zoseostała nadal zredukowana do siedemdziesiąt pięć odsetek na Power FM we wrześniu 2005. Zimbabwe Broadcasting Holdings Corporate Secretary, Jennifer Tanyanyiwa potwierdził zmiany oraz powiedział: