wejdź

Home page TOP

W muzyce Zimbabwe zawsze zajmowała szczególne lokalizacja wśród ludzi. Zimbabwe muzyka jest stale powiązane z kraju historii politycznej. W czasie wojny wyzwoleńczej, Zimbabwe African National Union (ZANU) rozpoczęła swoją prywatną stację radiową o nazwie Voice of Zimbabwe, które nadawane od momentu Maputo, Mozambik. Przez stronę chóry przyzwyczajony aż do śpiewania pieśni bojowe, które zostały, transmitowanych w stacji jak moralnego-Booster w celu bojowników natomiast ich zwolenników chłopskich. Muzyka stała się częścią wojny wyzwoleńczej strategy2. Nawet po uzyskaniu niepodległości w 1980 bez liku chórów nadal śpiewać zaś nagrywać niemało politycznych utwory podczas gdy Zvinozibwa ne Zanu i Taireva Chóru ZANU. Pozostali muzycy epoki walki wyzwoleńczej m.in. pokroju Thomasa Mapfumo którego tuz wzrosła mniej więcej 1967. Mapfumo blended skostniały Shona muzyka mbiry zachodnich instrumentów zaś polityczne wydźwięk spośród tradycyjnych metafor. W latach 1960 zwykł świergotać wielce bojowników politycznych utwory, które dawny niezmiernie popularne wśród ludzi walczących o niepodległość. Według Turino (2000:174), – .. Niektóre spośród muzyką był używany do generowania emocjonalną siłę, która wymaga-nacjonalizm. To stanowiło podstawę do nacjonalistycznego dyskursu. Kiedy musical fanaberia nazywa miejskie rowki przebój Zimbabwe rynku po wprowadzeniu aż do 75 procent polityki lokalnej na nadawanie w 2001 roku, liczba krytyków jęknął zaś skazał ich na śmierć. Zostali oskarżeni o Naśladowcy amerykańskich muzyków, głównie muzyków hip hopowych. Choć bawić się rodzimych języków w ich muzyce, są one w przyszłości napiętnowany jak banalny. Wiele miejskich rowki muzycy stworzyli soul-liftingu tudzież przyjemna muzyka, która jest popularna pośród młodzieży. Dzisiejsza ludzie młodzi ma pasję spalanie do kariery w muzyce, przede wszystkim kiedy widzą muzycy wieku zdobiły ważnych okazjach tudzież przyjaciół spośród dzieciństwa łamy ich perfomances scenicznych zaś stylu życia celebrytów. Doprowadziło to do licha i trochę iżby skosztować szczęścia w biznesie muzycznym, podczas gdy uświadamiają sobie uwagę przyciągnie ich rówieśnicy na ulicach zaś chcą mogą egzystować tosty ich fans3. Jednak w niektórych przypadkach pasją podjął preponderancja nad talentem, bowiem niektóre z nich są wypychane przy użyciu pożądanie bycia wysłuchanym zaś widziałem, kiedy brakuje im talentu a powagi. programy W końcu kończy się małpować amerykańskich muzyków w celu uzyskania uznania. (Herald: 15 lutowie 2004) Jednak miejskie rowki nie Zimbabwe zjawiskiem. Z Zimbabwe do Zambii, Malawi zaś Tanzanii, komunalny muzyka współczesna jest aktualnie in-rzecz a najbardziej mówił o gatunku gros to odtwarzanie na afrykańskich stacji radiowych. Można aktualnie przestrzegać muzyki śpiewanej w isiNdebele, Kiswahili bądź Bemba, nawet jeśliby są owo języki obce (Herald: 7 lutowie 2004).. W muzyce miejskiej rowków, lokalne rytmy są połączone spośród R & B, soul, soul, reggae oraz hip-hop do się z innym z mieszanki. Ta nowa fala wydaje się posiadać prestiż zakaźnych zaś bezustannie rozprzestrzenia w całej Afryce. W Tanzanii jest popularny jako Bongo Flavour. (Herald 7 lutego 2004). Kiedy stopień Zimbabwe wprowadził siedemdziesiątka pięć odsetek lokalnych treści, celem było twór czegoś, co jest afrykański tudzież chałupniczych. Choć muzyka miejska rowki jest uprawiana w domu, tymczasem znaczenie gloserwisbalizacji na ich muzykę w główny punkt uwagi z kilkoma, twierdząc, iż brakuje Zimbabwe tożsamość. Wraz z powstaniem miejskiej muzyki rowków gatunku, niektóre tradycyjne wytwórnie nie chciały parafować je, ponieważ brakowało im doświadczenia w produkcji muzyki, skutkiem tego słaba jakość ich muzyki. (Poczta niedziela: 8 maja 2004 r.) W 2001 r. Elliot Manyika, dawny minister Stworzenia młodzieży, awans tudzież stanowisko nagrał album Mwana wevhu (syn ziemi) z pochwały piosenki Nora iż pochwalił prezydenta Roberta Mugabe. Rząd rozpoczął wydając serię jingli kampanii jak,-CHAVE Chimurenga, Ramba Wakashinga zaś Sendekera Mwana wevhu-między innymi, niemniej jednak całokształt ma na celu promowanie polityki rządu. Na zastąpieniu-zakazanych “piosenek spośród własnej muzyki na zlecenie, szczebel chce upiec dwaj pieczenie w pobliżu jednym ogniu, kto zabija muzykę bunt tudzież upewniając zbuntowanych muzyków muzyka nie kupił co zmusza je aż do submission.This spowodowane wielu zwykłych zasoby ludzkie unikają krajowej radiowej natomiast telewizyjnej z uwzględnieniem kołysał muzyki międzynarodowej wykorzystujący satelity w zasadzie w obszarach miejskich. Niektórzy uważali, iż było zanadto mrowie agitacja KRRiT content5. W 2005 roku, międzynarodowa kierunek promowanie praw muzyków proch do powiedzenia na kwestia polityki nadawczej zawartości rządu: -Zimbabwe, cierpi pod sankcjami, odcięci od momentu społeczności międzynarodowej, w odpowiedzi na własnym głębokim rezonansie własnych dźwięków, widząc, działek oraz spiski wokół it-.hence popyt klimatem dobrej sztuki “, w którym Radia tudzież Telewizji są przepełnione propagandą jingle-(“> http://www.freemuse.org:sep> 2005) Co podkreślano w tym okresie był wyzwoleniem bić się nacjonalistyczną kulturę. W 2001 roku, Minister Informacji i Reklamy ogłosiła, iż ??to w tej chwili obowiązkowe gwoli wszystkich stacje radiowe oraz telewizyjne przeznaczyć zawrotną siedemdziesiąt pięć procent wszystkich programów aż do produkcji lokalnej 6.Okres szczebel zakazał międzynarodowe piosenki na Power FM, podczas gdy owo przedstawił stówa odsetki lokalnej treści w stacji radiowej. Rząd ukrywał pod hasłem-“i-reAfricanisation kultury”. Kronika (15 wrz 2005) poinformował, iż w stu procentach skład lokalna została nadal zredukowana do siedemdziesiąt pięć odsetki na Power FM we wrześniu 2005. Zimbabwe Broadcasting Holdings Corporate Secretary, Jennifer Tanyanyiwa potwierdził zmiany tudzież powiedział: