Nie jest łatwo być twórcą reklamy dla polskich kolei. Transport to bardzo potrzebna, a zarazem trudna branża. Kiepsko kiedy klient twórców reklamy niekoniecznie potrafi współpracować w tworzeniu wizerunku. Tutaj niezbędne będzie dużo więcej niż miły dla oka plakat. Reklama powinna iść w parze z niewielkimi choćby działaniami ze strony podmiotu. Za tym będą iść oczywiście wydatki. Co prawda autobus międzymiastowy zawsze znajdzie pasażerów. Niezależnie od tego jaka spółka jest przewoźnikiem o wybranych porach będzie tłok. Jednakże reklama może sprawić, iż niedzielni turyści wybiorą konkretny a nie jakiś inny pojazd. W wypadku firm przewozowych powinna być ona związana ze stworzeniem zaplecza. Przede wszystkim trzeba dbać o witrynę internetową. Pasażer powinien mieć możliwość dowiedzenia się o jakich porach kursuje bus i ile wynosi opłata za bilet. Najlepiej jeśli może kupić ten bilet za pośrednictwem internetu i nie zamartwiać się niczym przy wsiadaniu do pojazdu. Powinien także dostać informację na temat wygód w pojeździe. Jeżeli firma zapewnia barek i wc w autobusie jest to świetna okazja, aby się rozreklamować. Reklamodawca musi zatem poznać słabe i mocne strony danej firmy i wyeksponować te ostatnie.